Autore |
Messaggio |
   
Giorgio (george)
Nuovo utente (in prova) Username: george
Messaggio numero: 21 Registrato: 10-2004

| Inviato il giovedì 04 novembre 2004 - 15:33: |    |
Ma qualcuno di voi, ha notato che i terminali sono di diversi da quelli cromati (optional)? A me pare che la parte esterna sia di diametro maggiore rispetto a quell interna, giusto? . ...bella storia.....ma c'è ancora il pulsante per il Sound? Ciaooooooooo Giorgio. |
   
Sergineering (serginiracing)
Eat my dust ! Username: serginiracing
Messaggio numero: 2655 Registrato: 11-2002

| Inviato il giovedì 04 novembre 2004 - 18:16: |    |
si ,si ,forse  - Socio Ranzani Cayenne Club- h.c.president PUFF club 2004- tester of Club delle Capre-official SPONSOR Settebello Club 2004-Mario Birra e' il mio maestro di vita!Reduce Ring 03-04 |
   
gianluigi (gian61)
Utente esperto Username: gian61
Messaggio numero: 872 Registrato: 11-2003
| Inviato il giovedì 04 novembre 2004 - 21:19: |    |
Il pulsante ci dovrebbe essere ancora, la differenza sarà che la posizione sport,cioè quella "rumorosa" sarà gestita dal MOST- bus(Media-Oriented System Transport) network, quindi sarà molto difficile bypassarla per avere il sound sportivo sempre attivo. Mentre credo che quando si selezionerà il sound silenzioso, questo resterà sempre tale anche nel caso che lo stile di guida diventi molto sportivo. Aggiungo una documentazione ufficiale Porsche sul MOST-bus, purtroppo oggi ho poco tempo e quindi dovete accontentarvi della versione originale in inglese. The highlights and advantages of this network concept lie in: Engine management enhanced by rapid transmission of information. Efficient coordination of the systems networked. PSM, for example, controls application of the brakes by taking relevant data from engine management, the tyre pressure control system, and Tiptronic S into account, these systems in turn coordinating their control programs to the current process of brake application. Enhanced audio/communication qualities thanks to joint transmission of digital audio and control data via the MOST-bus using light signals. Efficient reduction of vehicle weight: Despite a wider range of functions, the new 911 Carrera is approximately 5 kilos lighter than its predecessor, mainly due to slimmer wiring cables. Via the CAN-bus in the 911 Carrera up to 29 control units exchange up to 2 megabytes of data within one minute. For this purpose the system defines approximately 2,500 different signals, the network as such reducing the number of connections required and thus keeping the overall length of the cables far shorter than before. Without electronic networking a lot of the progress achieved in the 911 Carrera based on enhanced mechanical systems would not have been possible. The best example is Porsche Active Suspension Management, where every suspension feature chosen by the active damper system has been developed and tested by Porsche's engineers to ensure optimum compliance with the driving function and the car itself. Without fast electronics it would be impossible to change instantaneously from one of these settings to another, operating at the speed required for harmonious all-round behaviour. The software required for this purpose has been developed under Porsche's leadership and represents one of the Company's core competences. (Messaggio modificato da gian61 il 04 novembre 2004) Ciao! |
|